Monday, January 31, 2011

1 tahun ++ lepas = ?

Masa tu aku pun masih belajar jugak macam ikangskila. Bila aku ingat dan imbau balik masa-masa time tu, aku rase jugak bersyukur sangat-sangat dengan masa sekarang nie. Sebab bersyukur aku dah berjaya kurangkan berat badan. Tak tipu punya. Sebab tak cukup makan wo...

Teringat dulu bila...

...bila dah dapat loan, bukan main hepi lagi aku. Aku hepi disebabkan dapat bayar duit sewa rumah untuk 6 bulan terus. Terus takde duit nk bershoping. Nak taknak kena pergi ke bundle, beli baju bundle, dahlah beli kat bundle, beli pun secara bundle. Jenama pun entah hapa-hapa tapi aku tak kisah la sebab orang tak tanya pun jenama apa, kan. Asalkan ok dan aku ada banyak baju nak dipakai dan ank digayakan.

...cuti sem bermula. Cuti sem pun aku rileks-rileks jer. Tak cari kerja pun.. Pastu masa tu la nak beli jeans ke ape. Tak mampu aku nak pakai jeans mahal. Lepas tu tak beli terus..

...bila pegi ke kelas..
Pedih hati bila tengok kawan-kawan pakai barang branded...kita pulak pakai baju bundle jer.
Pedih hati sebab tengok kawan-kawan ada laptop. Menggalas laptop ke kelas. (macam best-best student tu)
Pedih hati bila tengok kawan-kawan pakai handset yang ade 3G, aku plak pakai hp camera pun takde..kalau ada hp tu ada kemera pun just untuk amik gambar jer, video tak boleh nak amik, tu pun gambar dalam siaz VGA..

...bila kuar jalan-jalan.
Pedih hati bila tengok kawan-kawan mampu kuar outing dan pergi makan kat fastfood. Aku pulak tak habis-habis rembat mee sedap sampai buasir jadiknya sekarang..
Pedih hati tengok kawan-kawan balik shoping. Aku pun pergi jugak shopping tapi kat bundle. Tak pun window shopping.

...bila tengok diri sendiri.
serba kekurangan.
tak ada pape.
tak pandai lagi tak hensem.
kene blacklist ngan roomate..

...bila g ATM bank islam.
hampeh..


***
Betul-betul susah la masa tu (walaupun sampai melarat)...Tapi kalau tak kenal susah, mana nak kenal senang kan?

No comments:

Post a Comment