Wednesday, June 16, 2010

Award ter-istimewa


Salam berbahagia diucapkan pada segment penulisan pada kali ini.Kepada adik-adik,kakak-kakak dan mereka-mereka yang suka melayari internet tu, rapatkan muka pada skrin komputer mahupun laptop anda.Hari ini aku ingin bercakap pasal satu perkara, atau lebih lagi dikenali sebagai tabiat atau perilaku atau juga boleh disebut perangai, yang mana tak dapat nak dielakkan sewaktu berada di tempat kerja.

Aku paling suka pada perangai yang menguntungkan walaupun perangai sedemikian salah di sisi undang-undang.Benda yang menguntungkan patut di amik perhatian kerana ia menguntungkan.Tapi janganlah selalu buat, kerana ia akan mendatangkan kebencian.

Tabiat yang ingin aku perkatakan di sini adalah tabiat yang pastinya korunk sendiri tak suka.(aku berani kerat rambutlah kalau korunk suka tabiat ni).MAna tidaknya, selama berbulan-bulan aku melakukan kerja dan setakat ini menjadi salah seorang pekerja contoh (walaupun diorang tak iktiraf), mulalah timbul bibit2 pemesongan dan gangguan talian kerja aku yang selama ini berada di landasan yang lurus.Maklumlah, betul jugak kata orang, orang tak boleh tengok kita senang.

Hal demikian terjadi apabila sedang aku asyik menkey in data student ke dalam komputer yang tak berapa aku sayang, tetiba datang seorang perempuan (kategori makcik) telah mengeluarkan kata-kata yang sedikit mengoyahkan kesabaran ku.Nasib baik aku ke tempat kerja pakai kasut full hari nie (biasa pakai sliper jer), kalau tak dah melayang sliper aku kat kepala makcik tu.

Ayat manisnya berbunyi "kenapa u as a librarian tak tengok student bukak facebook" lantas dia belalu dengan senang hati dan membawa memek muka seperti baru kuar tandas, dan dia aderlah seorang berpangkat warden asrama....&*^*&^&**%^#%$$ itulah kata-yang terkeluar dari mulut manis ini selepas dier berlalu pergi.

Modus operandinya hanya berbekalkan rasa iri hati.

Dan dengan ini, award ter-istimewa ku berikan kepadanya.

No comments:

Post a Comment