Thursday, June 10, 2010

Kereta


Suasana dingin di waktu pagi memungkinkan aku untuk bangun apa lagi lagu kerja dendangan meet uncle husin yang selalu membingitkan telinga dikala pagi menjelma. Bersiap ke tempat kerja adalah sesuatu yang boleh dikatakan jihad dalam diri aku ni. Mana taknya, di kala malam terlalu asyik dengan movie baru tayangan astro.Melalutlah pulak.

Bercakap pasal kereta, entah kenapa semenjak 2 menjak ni perasaan membuak-buak memikirkan tentang kereta. Sesuatu yang sangat sukar untuk aku miliki. Maklumlah, masalahnya yang sama asyik aku dengari dari kawan2 aku, duit. Dan aku tidak terlepas daripada masalah sedemikian.

Menuju ke tempat kerja menjadikan keinginan aku semakin kuat untuk memiliki kereta.Mana tidaknya, pelbagai jenis kereta dengan bermacam-macam modifikasi yang dapat aku lihat. Bila merentasi stesen minyak berhampiran dengan tempat kawasan umah aku tinggal, sebijik VR4 yang dapat aku amati. Dan apabila memasuki federal highway berhampiran midvalley, maka sebijik lagi Passo kuning pisang melintas di tepi aku dengan lagak tuannya sambil menghisap rokok. Dan aku hanya mampu memerhati.(nasib baik tak langgar kereta depan). Dan apabila sampai di jambatan pulau pinang (PJ) aku akan mula melintas sebuah kereta buruk, putih lusuh (yang tunggu cat tertanggal) yakni sebuah AVY edisi pertama. Semua peristiwa ini membuatkan hati aku rasa membuak-buak untuk memiliki kereta. Namun apakan daya, hanya waktu dan ketika menentukannya.

No comments:

Post a Comment