Sunday, June 13, 2010

Love is cinta


Bila je bercakap pasal perkataan ni, aku dah mula muak mendengarnya. "i love u" dan "love you too", sudah mula rimas dan jemu aku mendengarnya.Mana tidaknya, sebulan pertama, bak kata kawan aku "bau kentut pun wangi". Itulah yang diungkapkan oleh kawan aku bila mengetahui jika salah seorang daripada kami yang mula berputik cinta.Itulah jugak ungkapan yang pernah aku ungkapkan pada kawan2 aku yang lain apabila mereka mula dilamun cinta.

Tapi,terfikir jugak dalam benak kepala aku nie aper sebenarnya yang dikatakan orang dengan cinta.Adakah aku, mereka atau dia faham apa yang dikatakan dengan cinta?Tapi bagi aku,aku sebenarnya tidak faham apa yang sebenarnya dikatakan tentang cinta.Sebab,pengalaman yang pernah aku alami menunjukkan si dia tidak tahu yang aku cintakan dia.Everything become to worst.Kadang-kadang aku terfikir macam mana aku boleh terjerumus dalam perkara sebegini.Adakah takdir menentukan segalanya? Kerana aku tidak pernah mencari cinta.

Bila terpandangkan pasangan-pasangan lain yang bahagia bersama pasangan mereka, hati aku mula terdetik, mengapa aku tidak sebahagia mereka.Betul juga script yang dijayakan oleh cerita Farid Kamil babak Lagenda Budak Setan, "saya mencari cinta, bukan mencari perempuan.Tapi apa yang aku alami sekarang banyak membantutkan fikiran benakku ini dan banyak menganggu hidup aku.

Sebab aku sendiri sebanarnya tidak faham....apa itu cinta.

1 comment: